Haurkuna: Sortu robota
JOLAS PEDAGOGIKOAK
BBK-k eta Ashoka Españak bat egiten dute biziraupen eredu berritzaile bat bultzatzeko, Bizkairako proiektu eta ekimen berriak babesten dituen laborategi bat sortuz.
Bizkaiko ongizate-eredu batean sinesten dugu, non ezagutza eskuratzeak gizarte kohesionatuagoa eta berdintasunezkoagoa izatera garamatzan. Gaitasun berriak izateak murriztu egiten ditu informazioa eskuratzea edo gizabanakoen askatasuna eragozten duten arrakalak, eta, horregatik, gizarte erresilienteagoa eta kohesionatuagoa eraikitzen da.
Horregatik, ildo honen bidez, Bizkaiko lurraldean bizitza luzearen ikuspegi intelektualki proaktibo eta burujabea indartuko duten proiektuak eta ekimenak aktibatu nahi dira, ez nahitaez bere lan-jardunari lotuta, baizik eta jakintzaren plazerari lotuta.
Bizitza-luzetasunak lotura estua izan du zahartzearekin eta, beraz, prozesu aringarriekin. Horrek, zalantzarik gabe, narratiba negatiboa sortu du, eta pertsona askok ez dute onartzen heldutasunean aktibo eta osasuntsu sentitzen direnik.
Ildo horretan, Bizkaiko lurraldean bizi-iraupen aktiboko eredu berri baten sorrera indartuko duten eta/edo pertsona berriak bizimodu aktiboago eta osasuntsuagoetara hurbilduko dituzten pertsonen arteko sareak sortuko dituzten proiektuak ezarri nahi dira.
Gure ustez, gizarte aurreratuenak inklusiboenak dira, baita adinekoekin ere, dauden informazio- eta ezagutza-arrakalek edo dibertsitate funtzional posibleek ikusezin bihurtu ohi dituzten diskriminazioen mende daudenak.
Ildo horretan, Bizkaiko lurraldean proiektuak edo ekimenak ezarri nahi dira, seniorrentzat ingurune inklusiboagoak sortzen laguntzeko, edo haientzat bereziki pentsatutako adierazpen- eta garapen-espazioak sortzeko.
Gure ustez, etorkizuneko erronka berriei aurre egiteko, gero eta beharrezkoagoa izango da belaunaldien arteko harreman hobeak egituratzea, gizabanakoek elkar elikatzeko aukera izan dezaten.
Ildo horretan, Bizkaiko lurraldean proiektuak edo ekimenak ezarri nahi dira, belaunaldi desberdinen artean zubi berriak sortzeko eta erronkei edo arazoei zeharkako ikuspegi inklusiboago batetik heldu ahal izateko.